Viestit
Viestien käyttäjäroolit
Käyttäjän rooli vaikuttaa siihen mitä käyttäjä näkee omassa viestiluettelossaan, ja mitä keskusteluita hän voi aloittaa. Osalla rooleista voi olla myös olla rajatummin asetusvaihtoehtoja saatavilla.
Työntekijät ja esihenkilöt saavat automaattisesti rooliaan vastavan oikeuden, mutta viestien käsittelyn mahdollistavat roolit lisätään erikseen hallinnoinnin puolella.
- Rooleja käyttöönotetaan yrityksen tarpeen mukaan, ja niihin nimetään erikseen käyttäjät.
- Roolit linkitetään oleellisiin viestikategorioihin oletusvastaanottajaksi
- Rooli tai käyttäjä voidaan viestin käsittelijöiden toimesta kutsua mukaan keskusteluun.
- Näet roolin nimiluettelon, jos siirryt viestikohtaiseen näkyvyyksien muokkausikkunaan. Roolin henkilömäärää klikkaamalla saat tarkistettua listan.
Asiakkaan käsittelijäroolit
Hyväksyjä ja tarkastaja-roolit liittyvät Maksatus-toimintoon, eikä niitä tyypillisesti käytetä Viestien ohjaamiseen.
HR-roolille annetaan yleensä oikeudet nähdä yrityksen palkka-aiheisia keskusteluja. Tällä roolilla voi muokata kaikkia viestikohtaisia asetuksia.
Käyttäjät ovat yleensä yrityksen HR- ja palkka-asioista vastaavia henkilöitä. Sisältää myös laajemmat oikeudet useisiin muihin toiminnallisuuksiin.
Talous-rooli annetaan usein kirjanpitäjälle, tai muulle yrityksen talousasioista vastaavalle henkilölle, esimerkiksi matka- ja kuluhallinnan käsittelijät.
Tekniseltä roolilta löytyy tyypillisesti IT-henkilöstöä tai teknisistä asioista vastaavia henkilöitä, esimerkiksi järjestelmien pääkäyttäjät.
Integratan asiakaspalvelun roolit
Palveluroolit ovat asiakaskohtaisesti nimettyjä vastuuhenkilöitä, kuten palkkatiimi tai palkkayhteyshenkilöt. Nimetyt käyttäjät asetetaan tarvittavin osin asiakaskohtaisille rooleille:
- Palkkapalvelu
- HR-palvelu
- Matkareskontra
- Projektipäällikkö
- Mepco-käynnistäjä
Integratan pääkäyttäjäroolien takaa löydät järjestelmäkohtaiset asiantuntijatiimit:
- Mepco-pääkäyttäjä
- Mepco Web -pääkäyttäjä
- Sympa-pääkäyttäjä
- Quinyx-pääkäyttäjä
- Tiima-pääkäyttäjä
- Nepton-pääkäyttäjä
- M2-pääkäyttäjä
- Acubiz-pääkäyttäjä
- Analytiikka
- HumHum-tuki
Muita Integratan rooleja kutsutaan keskusteluihin tarvittaessa:
- IT = atk-tiimi
- Asiakasliima = asiakkuus- ja sopimusvastaavat
- Laskutus = taloustiimi
Työntekijä
Mikäli yrityksellä on laajennettu Viestit-toimintoa yhteyshenkilöiden ja asiakaspalvelun lisäksi myös muulle henkilöstölle, voi työntekijäkin lähettää viestin. Muutoin Viestit-toiminto ei näy HumHum HR-sovelluksessa.
- Työntekijöille käyttöönotetaan tarvetta vastavaat omat kysymyskategoriat, jotka ohjataan esimerkiksi palkkayhteyshenkilöille tai esihenkilöille.
- Palkanmaksuun liittyvien viestikategorioiden oletusvastaanottajiksi asetetaan ne henkilöt, joilla yrityksen puolesta on oikeus käsitellä palkkatietoja.
- Työntekijä ei voi itse muuttaa viestien näkyvyyksiä, lisäasetuksia tai vastaanottajia.
Esihenkilö
Jos yrityksellä on laajennettu Viestit-toimintoa yhteyshenkilöiden ja asiakaspalvelun lisäksi myös muulle henkilöstölle, voi esihenkilökin lähettää viestin. Esihenkilö voi olla myös oletusvastaanottaja omien alaisten viesteille.
- Esihenkilöille käyttöönotetaan tarvetta vastavaat omat kysymyskategoriat.
- Esihenkilö ei muiden käsittelijäroolien, kuten HR tai Talous, tapaan ole yhteinen käyttäjärooli. Eli esihenkilöroolin puolesta ei ole pääsyä muihin samalla roolilla näkyviin keskusteluihin.
- Esihenkilö voi avata yhteisen tiimiviestin omille alaisille.
- Esihenkilön oikeus säätää viestikeskustelukohtaisia asetuksia on erikseen käyttöönotettava ominaisuus.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ongelmia ohjeista huolimatta? Pulmatilanteissa pistä asiakaspalveluumme viestiä tai ota yhteyttä integratalaiseen asiantuntijaan.